Proces
Drodzy Uczniowie,
w trakcie zajęć zapoznacie się z nowymi systemami telekomunikacyjnymi
Główne Cele zajęć:
Dzień 1
przebieg zajęć
Zwiedzanie inkubatora wiedzy
Wysłuchanie prezentacji nauczyciela nt.
a."Sieć szerokopasmowa";
b. Przetwarzania w chmurze;
c.Big Data
Rozmowa z Managerem Inkubatora wiedzy;
a. Ciekawostki i dygresje na powstawania sieci teleinformatycznych przedstawione
b. Dyskusja na temat prezentowanych systemów.
Dzień 2
Praca z programami EXCELL i ACCESS
Tworzenie bazy danych uczniów;
Tworzenie ilustracji graficznych;
Dyskusja nt różnic
Rozmowa z Prowadzącym wykład
Dyskusja, pytania do wykładowcy;
Wykonanie wydruków.
Dzień 3
Temat dnia – Teleinformatyka w oczach uczniów - przygotowanie folderu na temat schematu sieci komputerowej.
Czas zajęć - 2 x 45 minut
Cele szczegółowe:
Uczeń wymienia cechy ;
Uczeń bierze udział w dyskusji na temat zasad konstruowania folderu;
Każdy uczeń wykona przydzielone zadanie w grupie.
Przebieg zajęć
Wprowadzenie
Rozmowa na temat spostrzeżeń i odczuć po wizycie w Inkubatorze wiedzy;
Krzyżówka sprawdzająca zakres wiedzy;
Podział na grupy drogą losowania, (uczeń losuje karteczkę z numerem grupy; grupy 2-3 osobowe) i rozdanie materiałów do wykonania folderów.
Praca w grupach - przygotowanie folderu
Dzień 4
Temat dnia – Teleinformatyka w oczach uczniów - przygotowanie folderu na temat schematu sieci komputerowej , ciąg dalszy.
Czas zajęć - 2 x 45 minut
Cele szczegółowe:
Uczeń wyszuka schematy do folderu na temat podstawowych sieci teleinformatycznych ;
Uczeń dalej wykonuje przydzielone zadania.
Przebieg zajęć
Praca w grupach - przygotowanie folderu
Dzień5
Temat dnia – Z teleinformatyką za pan brat – podsumowanie
Czas zajęć - 2 x 45 minut
Cele szczegółowe:
Uczeń utrwala wiedzę na temat podstawowych informacji związanych z terminem „teleinformatyka” ;
- Uczeń przedstawia przygotowany w grupach projekt;
-Uczeń wystawia ocenę za przygotowaną prezentację (grupa A ocenia grupę B i odwrotnie);
- Uczeń w grupie dokona samooceny pracy zespołu.
Przebieg zajęć
Zaprezentowanie przygotowanych folderów
Wybranie i nagrodzenie trzech najlepszych prac ( nagroda, mysz bezprzewodowa);
Podziękowanie za udział w projekcie;
Podsumowanie (słów kilka o teleinformatyce na koniec).
Formy oceny osiągnięć edukacyjnych
Oceny dokonywane są w formie:
- wybór trzech najlepiej przygotowanych folderów dotyczących teleinformatyki