Proces

Proces

Drodzy Uczniowie,
w trakcie zajęć zapoznacie się z nowymi systemami telekomunikacyjnymi

Główne Cele zajęć:

Dzień 1

przebieg zajęć
 Zwiedzanie inkubatora wiedzy
 Wysłuchanie prezentacji nauczyciela nt.
 a."Sieć szerokopasmowa";
 b. Przetwarzania w chmurze;
 c.Big Data
 Rozmowa z Managerem Inkubatora wiedzy;
 a. Ciekawostki i dygresje na powstawania sieci teleinformatycznych przedstawione 
 b. Dyskusja na temat prezentowanych systemów.

Dzień 2

 Praca z programami EXCELL i ACCESS
 Tworzenie bazy danych uczniów;
 Tworzenie ilustracji graficznych;
 Dyskusja nt różnic
 Rozmowa z Prowadzącym wykład
 Dyskusja, pytania do wykładowcy;
 Wykonanie wydruków.

 Dzień 3
Temat dnia – Teleinformatyka w oczach uczniów - przygotowanie folderu na temat  schematu sieci komputerowej.
Czas zajęć - 2 x 45 minut
Cele szczegółowe:
 Uczeń wymienia cechy ;
 Uczeń bierze udział w dyskusji na temat zasad konstruowania folderu;
 Każdy uczeń wykona przydzielone zadanie w grupie.

 Przebieg zajęć
 Wprowadzenie
 Rozmowa na temat spostrzeżeń i odczuć po wizycie w Inkubatorze wiedzy;
 Krzyżówka sprawdzająca zakres wiedzy;
 Podział na grupy drogą losowania, (uczeń losuje karteczkę z numerem grupy; grupy 2-3 osobowe) i   rozdanie materiałów do  wykonania folderów.
 Praca w grupach - przygotowanie folderu

 Dzień 4
Temat dnia – Teleinformatyka w oczach uczniów - przygotowanie folderu na temat schematu sieci komputerowej , ciąg dalszy.
Czas zajęć - 2 x 45 minut
Cele szczegółowe:
Uczeń wyszuka schematy do folderu na temat podstawowych sieci teleinformatycznych ;
Uczeń dalej wykonuje przydzielone zadania.
Przebieg zajęć
Praca w grupach - przygotowanie folderu

 Dzień5
Temat dnia – Z teleinformatyką za pan brat – podsumowanie
 Czas zajęć - 2 x 45 minut
 Cele szczegółowe:
 Uczeń utrwala wiedzę na temat podstawowych informacji związanych z terminem    „teleinformatyka” ;
 - Uczeń przedstawia przygotowany w grupach projekt;
-Uczeń wystawia ocenę za przygotowaną prezentację (grupa A ocenia grupę B i odwrotnie);
- Uczeń w grupie dokona samooceny pracy zespołu.
 Przebieg zajęć
 Zaprezentowanie przygotowanych folderów
 Wybranie i nagrodzenie trzech najlepszych prac ( nagroda,  mysz bezprzewodowa);
 Podziękowanie za udział w projekcie;
 Podsumowanie (słów kilka o teleinformatyce na koniec).
 Formy oceny osiągnięć edukacyjnych
 Oceny dokonywane są  w formie:
- wybór trzech najlepiej przygotowanych folderów dotyczących teleinformatyki